Mijn factuur of betaling
Heb je een vraag over je factuur of betaling? Lees hier het antwoord op een aantal veelgestelde vragen.
Ik heb een mail gekregen over compensatie. Waar vind ik meer informatie?
Alle informatie rondom compensatie vind je op de pagina www.skar.nl/compensatie.
Wat houden de omschrijvingen op mijn factuur in?
Dit zijn de producten die je afneemt. Bij een 52-weken-arrangement voor de bso waarbij de eindtijd van school 14.45 uur is, betekent dit dat jouw kind gedurende 40 schoolweken welkom is van 14.45 tot 18.30 uur en in de 12 vakantieweken van 7.30 tot 18.30.
Bij een 40-weken-arrangement voor de bso waarbij de eindtijd van school 14.45 uur is betekent dit dat jouw kind gedurende 40 schoolweken welkom is van 14.45 tot 18.30 uur. Tijdens de 12 officiële vakantieweken heb je geen opvang. Valt een studiedag op 1 van jou contractdagen dan heb je opvang vanaf 14:45. De uren vóór 14:45 kun je extra bijkopen zodat je kindje heel de dag naar de opvang kan komen op een studiedag.
Wat betekenen de omschrijvingen op mijn factuur voor peuterwerk?
Op jouw factuur zie je de exacte tijden waarop jouw kind naar het peuterwerk komt.
Bijvoorbeeld:
- Peuterwerk WKO (08.30-12.30 uur): je kind komt in de ochtend naar het peuterwerk en je valt onder de Wet Kinderopvang. Je kunt kinderopvangtoeslag aanvragen via toeslagen.nl.
- Peuterwerk N-WKO (08.30-12.30 uur): je kind komt in de ochtend naar het peuterwerk en je valt niet onder de Wet Kinderopvang. Je kunt geen kinderopvangtoeslag aanvragen, maar je komt in aanmerking voor subsidie vanuit de gemeente. De financiële afhandeling verzorgt Skar.
- Peuterwerk Advies JGZ valt niet onder de Wet Kinderopvang (WKO): je kind heeft een VE-indicatie en komt 8 uur extra naar het peuterwerk. Deze extra uren zijn gratis.
- Wil je in aanmerking komen voor subsidie vanuit de gemeente? Dan dien je de meest recente inkomensgegevens van jou en je eventuele toeslagpartner aan ons op te sturen.
Op enkele vestigingen gelden afwijkende tijden. Dit kunt u navragen bij de afdeling Planning & Advies via klantcontact@skar.nl of bel 026 - 445 71 57.
Hoe kan ik mijn factuur betalen?
Je kunt je factuur alleen per bankoverschrijving of automatische incasso betalen. Wanneer je gebruik wilt maken van de mogelijkheid om per automatische incasso te betalen, dan kun je contact opnemen via e-mail klantcontact@skar.nl of telefonisch via 0026 - 445 71 57. Je krijgt dan een formulier waarmee je ons machtigt om de facturen automatisch te incasseren.
Wanneer wordt de factuur van mijn rekening afgeschreven (automatische incasso)?
Je krijgt van de Dienst Toeslagen de kinderopvangtoeslag vooraf. Skar schrijft de facturen automatisch af op de 27e van de maand waarin de opvang genoten wordt. Bijvoorbeeld: je krijgt rond 20 juni jouw toeslag van de Dienst Toeslagen voor de maand juli. Op 27 juni wordt het factuurbedrag voor de opvang van juli automatisch bij je afgeschreven.
Wanneer krijg ik de jaaropgave voor de Dienst Toeslagen?
De jaaropgave wordt eenmaal per jaar, eind februari, verstrekt. Deze vind je op dat moment terug in het Ouderportaal.
Heb je geen toegang meer tot het Ouderportaal? Vraag je jaaropgave dan op via facturatie@kss.nl. Wij hanteren een verjaring van 7 jaar.
Waarom staan er sterretjes op mijn factuur van het ‘even/oneven’ arrangement?
We berekenen de werkelijke dagen per maand die worden afgenomen. Deze werkelijke dagen worden met een * aangeduid. Daarachter staat het bedrag en het aantal uren dat wordt berekend.
Ik neem in een bepaalde maand geen vakantieopvang af. Dit wordt wel gefactureerd. Waarom?
De bedragen zijn een gemiddelde per maand, berekend over een heel jaar. Wij rekenen als volgt:
uren opvang per week x 52 weken: 12 maanden = aantal uren per maand
Bijvoorbeeld
Een maandag van 07.30 tot 18.30 uur = 11 uur per dag x 52 weken: 12 maanden = 47,67 uur per maand.
Ik heb een creditnota ontvangen. Hoe werkt dit?
De factuur, die per vooruitbetaling voldaan wordt en die achteraf onjuist blijkt te zijn, wordt volledig gecrediteerd. Vervolgens wordt er een nieuwe factuur gemaakt.
Als de nieuwe factuur een hoger te betalen bedrag laat zien dan de oorspronkelijke factuur, dan wordt dit verschil automatisch verrekend via de automatische incasso. Dat wil zeggen dat het openstaande bedrag samen met de eerstvolgende factuur geïncasseerd wordt.
Als de nieuwe factuur een lager te betalen bedrag laat zien dan de oorspronkelijke factuur, dan wordt dit verschil automatisch verrekend via de automatische incasso. Dit wil zeggen dat dit bedrag in mindering wordt gebracht op de eerstvolgende factuur die geïncasseerd wordt.
Heb je ervoor gekozen om zelf de betaling te regelen? Dan zie je in de factuur of je nog geld terugkrijgt van Skar of bij moet betalen.
Krijg je geld terug? Dan kun je dit verrekenen met de eerstvolgende factuur. Of je kunt een verzoek indienen bij de afdeling Debiteuren om het geld terug te storten. Stuur hiervoor een mail naar debiteuren@kss.nl.
Als je moet bijbetalen, dan geldt de betalingstermijn die op de nieuwe factuur vermeld staat.
Hoe kan ik een wijziging van mijn IBAN doorgeven?
Je kunt hiervoor een e-mail sturen aan debiteuren@kss.nl. Op dit moment is dit nog niet mogelijk via je ouderportaal.
Kan de kinderopvangtoeslag rechtstreeks overgemaakt worden naar Skar?
Nee, de kinderopvangtoeslag wordt door de Dienst Toeslagen rechtstreeks naar je eigen rekening overgemaakt.
Betaal ik de opvang in de vakanties door?
Zowel voor de dagopvang als voor de bso kun je kiezen voor een arrangement in- of exclusief vakantieweken. Skar factureert de jaarkosten in 12 maandelijkse termijnen. Dit geldt ook voor het 40-weken-arrangement en peuterwerk.
Op officiële feestdagen zoals Kerstmis en Pasen is de opvang gesloten. Moet ik voor deze dagen toch betalen?
Ja, u betaalt maandelijks hetzelfde bedrag voor alle dag(en) per week waarvoor u een contract heeft. Dit is ongeacht of er in de maand wel of geen officiële feestdag valt.
Op officiële feestdagen krijgen medewerkers, net als in andere branches, gewoon doorbetaald. De uren van officiële feestdagen komen ook in aanmerking voor de kinderopvangtoeslag.
Wanneer kan ik een betalingsregeling aanvragen?
Als je één factuur open hebt staan kun je een betalingsregeling treffen via de afdeling debiteuren van 3 termijnen. Elke maand betaal je één termijn plus de lopende factuur.
Wil je gebruik maken van een betalingsregeling? Neem hiervoor contact op via debiteurenbeheer@skar.nl of 026 - 445 71 57.