Afmelden.

Is je kind ziek of ga je bijvoorbeeld op vakantie en kan je kind niet komen? Geef dit aan ons door.

Je kunt dit eenvoudig doen via het ouderportaal.

Door je kind af te melden, weten de medewerkers op de vestiging hoeveel kinderen er zijn. Ook vragen wij ons af waarom je kind er niet is terwijl hij/zij niet is afgemeld. We zullen in dat geval ook contact met je opnemen.

Dit is niet alleen belangrijk bij ziekte, maar ook bij vakanties. Op de vestiging weten wij dan hoeveel kinderen er ongeveer zijn tijdens vakantiedagen. Zo kunnen wij zo optimaal mogelijk onze pedagogisch professionals inzetten en het vakantieprogramma afstemmen op de kinderen die aanwezig zijn.

Nee, dit is niet mogelijk. Uit ervaring weten we dat ruilaanvragen veel tijd vragen van onze pedagogische professionals en ouders vaak teleurgesteld zijn indien het niet mogelijk is. Je kunt wel altijd een extra opvang dag aanvragen via het ouderportaal. Als dit goed gekeurd wordt door de vestiging, ontvang je hiervoor een aparte factuur. Als je recht hebt op kinderopvangtoeslag kun je dit ook voor de extra uren aanvragen.

Wij vergoeden afgemelde uren nooit in geld. Onze kosten lopen immers ook gewoon door. Uw kind is altijd welkom op de contractdagen. U ontvangt over de uren van deze contractdagen altijd de kinderopvangtoeslag (mits u daar recht op heeft), ook als uw kind afwezig gemeld is.

Nee. Meld je jouw kind een dag af in de vakantie en wil je deze dag alsnog opvang voor je kind? Dan kun je jouw kind weer aanmelden voor deze dag. Je hebt hier immers voor betaald. Wil je hier gebruik van maken, geef dit dan door op de locatie. Dan zetten zij jouw kind weer op de lijst.

Wees je er wel van bewust dat het afmelden en weer aanmelden invloed heeft voor onze planning. We maken de roosters op basis van het aantal kinderen dat verwacht wordt op basis van de Wet IKK. Meer hierover lees je op de website van de Rijksoverheid.